لحظه های زندگی من

لحظه های زندگی من

به دنیای من خوش اومدید...
لحظه های زندگی من

لحظه های زندگی من

به دنیای من خوش اومدید...

حیوانات موجودات نازنینی هستند

داشتم فکر میکردم به ما یاد نداده اند که حیوانات را دوست داشته باشیم  و برایشان  احترام قائل باشیم! 

به نظر من همینکه اجازه نمیدهیم حیوانات وارد خانه هایمان شود یعنی خودمان را برتر از آنها میدانیم و این بسیار بد است. گویی آنها موجودات اضافه ای هست که برای سلب آسایش ما آفریده شده اند!! 

گذشته از نگهداری حیوانات در خانه، ما حتی وقتی آنها را در خیابان میبینیم به چش موجودی مزاحم به آنها نگاه میکنیم که دارند جای ما را تنگ میکنند و این نگاه از کودکی در ما شکل گرفته در صورتی که در کشورهای غربی از بدو تولد به بچه های یاد میدهند که حیوانات به اندازه انسانها اهمیت دارند و حتی بیشتر از انسانها ارزش دارند.


این نهایت بی فرهنگی یا بهتر است بگویم بدفرهنگی ماست که نه تنها از حیوانات دوری میکنیم بلکه گاهی در صدد آزار آنها برمی آییم! و تازه فراموش نکنیم که دین مان دین مهربانی و عطوفت است!!!!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.